Děti ve věku 1-2 let
Montessori kojenecký program poskytuje dětem pečující vzdělávací prostředí, které je plné vzdělávacích materiálů, které splňují jejich specifické vývojové potřeby a zájmy během prvních dvou let života.
Během této fáze vývoje procházejí kojenci citlivými obdobími pro pohyb, koordinaci rukou a očí, jazyk, pořádek, malé předměty a nácvik toalety. Design dětské třídy a vzdělávací materiály v ní odrážejí tyto zájmy a poskytují bohaté příležitosti k učení.
Podobně denní režim odráží potřebu konzistentnosti a opakování této věkové skupiny a zároveň zohledňuje individuální potřeby, zájmy, vývojovou fázi a styly dětí.
Jakmile děti dokončí program pro kojence, postoupí do programu Montessori pro batolata, kde získají formální úvod do všech pěti oblastí kurikula Montessori.
Denní rutina pro věk 1–2
RÁNO
7:30am – 9am: Ranní rutina
Centrum se otevře
Ranní pozdrav
Montessori pracovní cyklus
9am – 11:30am: Polední rutina
Ranní čaj
Venkovní hraní
Skupinový čas
11:30am – 12:00pm: Rutina v době oběda
Čas oběda
Socializace
Uklidit
ODPOLEDNE
12:00 – 14:00: Čas spánku nebo odpočinku
Čas spát
Čas odpočinku
Klidné aktivity
14:00 – 16:30: Odpolední rutina
Odpolední čaj
Venkovní hraní
Zabalit čas
16:30 – 18:00: Večerní rutina
Vnitřní aktivity
Odpolední svačina
Zabalit čas
18:00 – 19:30: Pozdní večerní rutina
Vnitřní aktivity
Uklidit
Centrum se zavírá
Typický den v kojenecké komunitě
Ranní rutina
Greenfield International School se otevírá v 7:30. Po příjezdu nezapomeňte své dítě přihlásit a uložit jeho tašku a věci do skříňky. Děti potřebují každý den označenou láhev s vodou, čepici a náhradní sadu oblečení. Pokud vaše dítě navštěvuje centrum bez stravování, bude potřebovat i zdravý obědový balíček.
Až budete připraveni vstoupit do třídy, zaklepejte prosím na dveře a počkejte, až vychovatel přivítá vaše dítě. Starší děti se vyzývají, aby zaklepaly na dveře, jakmile se seznámí s kurikulem milosti a zdvořilosti.
Pracovní
Jakmile vaše dítě vstoupí do třídy, zahájí Montessori pracovní cyklus. Během této doby budou mladší děti komunikovat se svými učiteli a vrstevníky v prostředí malé skupiny, zatímco starší děti si budou vybírat práci z regálů a pracovat samostatně.
Pedagogové předkládají dětem lekce, představují Montessori materiály a umožňují jim pracovat s materiálem vlastním tempem. Učení probíhá individuálně a vychází z vývojových potřeb a zájmů každého dítěte.
Polední rutina
Kolem deváté hodiny si děti vychutnají výživný ranní čaj z rotující nabídky čerstvého ovoce, muffinů, cereálií, zdravých plátků a sendvičů s mlékem nebo vodou. Menší děti budou spát podle svého spánkového režimu a denních potřeb.
Děti se pak vydají ven, aby si hrály a věnovaly se činnostem, které podporují rozvoj základních pohybových dovedností. Děti se učí koulet míčem, hrát si na pískovišti, zapojit se do společné hry, honit bubliny, lézt a účastnit se her, hudby a tanečních aktivit.
Čas skupiny
Po hře venku se děti zapojují do skupinových aktivit zaměřených na zájmy dětí. Tyto plánované aktivity jsou dokumentovány na Plánovacích listech kojeneckého kurikula. Plánované aktivity mohou zahrnovat skupinový zájmový projekt, umění a řemeslo, udržitelnost, kulturu nebo hudbu a pohyb. Během dne se děti účastní jak plánovaných, tak spontánních skupinových zážitků.
Oběd a čas odpočinku
Kolem 11:30 se děti usadí na polední rutinu. Oběd je společenský čas, kdy pedagogové povzbuzují k rozhovoru o různých typech jídel a chování u stolu. Oběd je také čas na procvičování dovedností, jako je krmení prstem a učení se, jak používat lžíci a vidličku.
Po obědě děti spí nebo mají klidný odpočinek. Pokoj je potemnělý a tichá hudba ke spánku ukolébá děti do klidného spánku. Mladší děti spí v postýlce, zatímco starší děti obvykle spí na podlaze. Děti, které ještě nejsou samousídlící, jsou jemně poplácány ke spánku. Každé dítě má individuální spánkový režim.
Odpolední rutina
Kolem 14:00 se děti začínají probouzet a podává se odpolední čaj. Odpolední čaj jsou typicky čerstvé zeleninové tyčinky a dip, sendviče, sýr a krekry, jogurt, wrapy, čerstvé ovoce nebo zdravé muffiny s vodou.
Jakmile děti dopijí odpolední čaj, jdou si hrát ven. Děti sledují své zájmy, zkoumají přírodu a účastní se individuálních a skupinových zážitků, které podporují rozvoj sociálních a základních pohybových dovedností.
Večerní rutina
V pozdním odpoledni, přibližně od 16:30, se děti vracejí dovnitř a začínají odpočívat na celý den. Během této doby se děti účastní hry s otevřeným koncem a mají také pozdní svačinu.
V 19:30 se všechny děti vrátily domů se svými rodinami. Dětské centrum je důkladně vyčištěno a připraveno na další den. Po celý den budou rodiny dostávat aktualizace o dni jejich dítěte prostřednictvím naší rodinné komunikační aplikace.
Poznámky k dětské rutině
- Záznam dne vašeho dítěte je vám sdělen prostřednictvím naší rodinné komunikační aplikace
- Všechna dětská centra Montessori Academy jsou bezpečná na slunci a reagují na alergii
- Snažíme se přizpůsobit každému dítěti individuální režim stravování a spánku
- Pedagogové plánují vzdělávací zkušenosti na každý den (ty jsou zobrazeny na plánovacích listech ve třídě vašeho dítěte)
- Časy spontánních skupin se vyskytují v průběhu dne
- Denní rutina může být upravena tak, aby vyhovovala sezónním změnám, vlhkému počasí a speciálním událostem