Děti ve věku 2-3 let

Program Montessori pro batolata je aktivní, tempo si sám a zahrnuje učení pomocí všech pěti smyslů. Děti se seznámí s pěti oblastmi Montessori kurikula, včetně: Praktický život, Smyslová výchova, Matematika, Jazyk a kultura, a rozvíjejí kompetence opakováním a procvičováním.

Mezi druhým a třetím rokem procházejí batolata citlivými obdobími pro jazyk, pořádek, drobné předměty, nácvik toalety, hudbu, půvab a zdvořilost a smysly. Design učebny pro batolata a vzdělávací materiály v ní odrážejí tyto zájmy a poskytují bohaté příležitosti k učení, které podporuje úplný vývoj dětí.

Podobně denní režim odráží potřebu těchto věkových skupin učit se pohybem a praktickými zkušenostmi, přičemž zohledňuje individuální potřeby, zájmy a styl učení dětí. Jakmile děti dokončí program pro batolata, postoupí do programu pro předškolní děti Montessori, kde si osvojí postup podle kurikula Montessori a připraví se na přechod do školy.

Denní rutina pro věk 2–3

RÁNO

7:30 – 9:00: Ranní rutina

Centrum se otevře

Ranní pozdrav

Montessori pracovní cyklus

9:00 – 11:30: Dopolední rutina

Společný ranní čaj

Venkovní hraní

Skupinový čas

11:30 – 12:00: obědová rutina

Čas oběda

Socializace

Uklidit


ODPOLEDNE

12:00 – 14:00: Čas spánku nebo odpočinku

Čas spát

Čas odpočinku

Klidné aktivity

14:00 – 16:30: Odpolední rutina

Společný odpolední čaj

Venkovní hraní

Zabalit čas

16:30 – 18:00: Večerní rutina

Pozdní odpolední svačina

Vnitřní aktivity

Zabalit čas

18:00 – 19:30: Pozdní večerní rutina

Vnitřní aktivity

Uklidit

Centrum se zavírá

Typický den v centru

Ranní rutina

Greenfield International School se otevírá v 7:30. Po příjezdu nezapomeňte své dítě přihlásit a uložit jeho tašku a věci do skříňky. Děti potřebují každý den označenou láhev s vodou, čepici a náhradní sadu oblečení. Pokud vaše dítě navštěvuje centrum bez stravování, bude potřebovat i zdravý obědový balíček.

Až budete připraveni vstoupit do třídy, zaklepejte prosím na dveře a počkejte, až vychovatel přivítá vaše dítě. Starší děti se vyzývají, aby zaklepaly na dveře, jakmile se seznámí s kurikulem milosti a zdvořilosti. Rozlučte se prosím u dveří, abyste minimalizovali rušení třídy.

Montessori pracovní cyklus

Jakmile vaše dítě vstoupí do třídy, zahájí Montessori pracovní cyklus. Děti se mohou rozhodnout pracovat individuálně, s pedagogem nebo v malé skupině.

Studenti jsou povzbuzováni, aby se učili pohybem, sledovali své zájmy a sbalili se, než budou pokračovat v další aktivitě. Učení probíhá individuálně a vychází z vývojových potřeb a zájmů každého dítěte.

Polední rutina

Kolem 10:00 končí Montessori pracovní cyklus a děti si vychutnávají výživný ranní čaj z rotující nabídky čerstvého ovoce, muffinů, cereálií, zdravých plátků a sendvičů s mlékem.

Děti si pak chodí hrát ven a věnovat se činnostem, které podporují jejich fyzický rozvoj a základní pohybové dovednosti. Děti si procvičují dovednosti s míčem, běh a skákání, hrají si na pískovišti, zapojují se do společných her a účastní se her, hudby a tanečních aktivit.

Čas skupiny

Po hře venku se děti účastní skupinového času, který obvykle zahrnuje plánované aktivity podle zájmů dětí.

Skupinové aktivity mohou zahrnovat jazykové aktivity, skupinové zájmové projekty, lekce slušnosti a zdvořilosti, chůzi po čáře, umění a řemesla nebo hudbu a pohyb.

Během dne se děti účastní jak plánovaných, tak spontánních skupinových zážitků.

Oběd a čas odpočinku

Kolem 11:30 se děti usadí na polední rutinu. Oběd je společenský čas, kdy pedagogové povzbuzují k rozhovoru o různých typech jídel a chování u stolu. Oběd je také skvělý čas na procvičování dovedností, jako je nabírání lžičkou, kleštění a používání vidličky. Na konci jídla si děti sbalí vlastní talíře nebo krabičky s obědem, seškrábou potravinový odpad do koše a pomohou s úklidem v místnosti.

Po obědě děti spí nebo mají klidný odpočinek. Pokoj je potemnělý a tichá hudba ke spánku ukolébá děti do klidného spánku. Děti spí nebo odpočívají na podlaze. Pro děti, které nespí, jsou k dispozici klidné aktivity.

Odpolední rutina

Kolem 14:30 se děti začínají probouzet a podává se společný odpolední čaj. Typické jsou čerstvé zeleninové tyčinky a dip, sendviče, sýr a krekry, jogurty, wrapy, čerstvé ovoce nebo zdravé muffiny doplněné vodou.

Jakmile děti dojí, začnou si hrát venku. Děti sledují své zájmy, zkoumají přírodu a účastní se individuálních a skupinových vzdělávacích zkušeností, které podporují sociální dovednosti a základní pohybové dovednosti.

Večerní rutina

V pozdním odpoledni, přibližně od 17:00, se děti vracejí dovnitř a začínají odpočívat na celý den. Během této doby se děti zapojují do hry s otevřeným koncem, používají stavebnice, stavební dílky nebo figurky zvířat. Děti mají i pozdní svačinu.

V 19:30 se všechny děti vrátily domů se svými rodinami. Dětské centrum je důkladně vyčištěno a připraveno na další den. Po celý den budou rodiny dostávat aktualizace o dni jejich dítěte prostřednictvím naší rodinné komunikační aplikace.

Poznámky k rutině batolete

  • Denní rutina může být upravena tak, aby vyhovovala sezónním změnám, vlhkému počasí a speciálním událostem
  • Záznam dne vašeho dítěte je vám sdělen prostřednictvím naší rodinné komunikační aplikace
  • Všechna dětská centra Montessori Academy jsou bezpečná na slunci a reagují na alergii
  • Snažíme se přizpůsobit každému dítěti individuální režim stravování a spánku
  • Pedagogové plánují vzdělávací zkušenosti na každý den (ty jsou zobrazeny na plánovacích listech ve třídě vašeho dítěte)
  • Časy spontánních skupin se vyskytují v průběhu dne